ایران و روسیه بر حل مسایل سوریه از طریق گفت وگوهای ملی تاكید كردند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، بوگدانف و سجادی عصر چهارشنبه در این دیدار آخرین وضعیت سوریه و پیرامون آن و مسایل این كشور مانند مطرح شدن آن در شورای امنیت سازمان ملل را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین در این دیدار بر حل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این كشور تاكید كرده و رویكرد مداخله را در این مساله غیرسازنده خواندند و بازیگران خارجی را از اتخاذ چنین مواضعی برحذر داشتند.

طرفین همچنین بر لزوم توقف خشونت ها در سوریه تاكید كرده و از كشورهای حامی مخالفان دولت سوریه خواستند تا بر آنها فشار اورده تا حملات و اعمال تروریستی را كه غیرنظامیان قربانیان اصلی آن را تشكیل می دهند، متوقف كنند.

طرف های ایرانی و روس در این دیدار همچنین رویكرد مذاكره را تنها راه پایان دادن به بحران در سوریه دانسته و خواستار مساعدت كشورهای ذینفع در حل مسایل سوریه برای آغاز مذاكرات میان طرف های سوری شدند.

نماینده رییس جمهوی روسیه در امور خاورمیانه در این دیدار بر موضع اصولی این كشور برای تشریك مساعی جامعه جهانی در زمینه اجرای طرح 'كوفی عنان' برای حل مسایل سوریه تاكید كرد.

سفیر ایران در روسیه هم موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اجرای كامل طرح عنان توسط طرف های سوری برای حل مسایل این كشور از طریق مسالمت آمیز را مورد تاكید قرار داد.

اروپام/2242**518**1368**





:: برچسب‌ها: تایلند , خانه , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: